5 Regels voor een effectief reclame ontwerp!

Het is belangrijk dat ondernemers de basis van het schrijven van een goede advertentie begrijpen. Alle bedrijven hebben promotie nodig. Ik heb duizenden en miljoenen dollars verspild aan ineffectieve, slechte advertenties – en ik wil je die pijn besparen. Maar belangrijker nog, ik wil dat je jouw bedrijf uitbreidt en dat effectieve advertenties in al zijn vormen essentieel zijn. Je hebt tenslotte nieuwe klanten nodig, want zonder hen mislukt jouw bedrijf. Het goede nieuws is dat de kernregels van het maken van een effectief reclameontwerp van toepassing zijn op praktisch alles wat je als promotiemiddel wilt gebruiken. Hier heb je 5 regels voor een effectief reclame ontwerp.

1. Schrijf een geweldig kop

Trekgebruikers in jouw advertentie aan met een geweldig kop. Er zijn enkele sleutelwoorden of -zinnen om de aandacht te trekken. Sterke koppen maken of breken een verband tussen jouw reclame ontwerpers en lezers. De beste koppen zijn kort, eenvoudig en leiden lezers ertoe een bepaald soort actie te voltooien. De kop moet op zijn minst gedenkwaardig zijn en een logisch verband hebben met jouw merk en de inhoud.

2. Breng een visueel verhaal tot stand

Een advertentiecampagne zou een verhaal moeten vertellen. Het kan allemaal tegelijk gebeuren met meerdere advertenties of in een bepaald tijdsbestek met een reeksadvertenties die één voor één worden uitgebracht. Het visuele verhaal moet een consistent kleuren- en typografiepalet bevatten in de hele reclamecampagne. Zie een advertentiecampagne als een ontwerpproject met meerdere delen die allemaal stukjes van dezelfde puzzel zijn. Afbeeldingen en tekst moeten binnen een paarseconden worden begrepen.

3. Creëer een meeslepende ervaring

Betrek de zintuigen met sterke afbeeldingen, geluid, beweging en veel beelden die een emotionele band creëren. Overweeg sociale media: het visuele platform is een goed voorbeeld van hoe dit werkt. De aantrekkelijkste berichten zijn berichten die lezers helpen iets te doen, van het delen tot het klikken op ‘vind ik leuk’. Een advertentiecampagne kan op dezelfde manier werken om betrokkenheid te stimuleren. Geef gebruikers iets te doen. Laat ze zien dat veel andere mensen het doen. Maak van jouw ervaring iets waarvan mensen zich voelen dat zij er deel van moeten uitmaken.

4. Laat het onverwachte zien

De beste advertenties doen iets dat gebruikers niet verwachten te zien. Het kan inde vorm zijn van een interessante of verrassende, visuele tekst of een combinatie van elementen. Het moet slim zijn, maar betrekking hebben op jouw einddoel, of ervoor zorgen dat gebruikers op een link klikken. Wat is er anders aan jouw bedrijf of merk? Of wat is er precies hetzelfde, maar iets dat je opeen andere manier kunt presenteren? De beste manier om een oplossing te vinden,is om te beginnen met een open brainstormsessie, waarbij niets verboden is;kijk welke ideeën eruit komen en ga van daaruit.

5. Kies de beste promotiemiddel

Promotiemiddelen zijn de middelen die je gebruikt om jouw klanten te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de krant, blog, billboards. De afgelopen tijd zijn er middelen bij gekomen,zoals auto beletteren of raambelettering. Jouw voertuig als promotiemiddel gebruiken is een effectief reclame ontwerp voor een zeer goede prijs. Jouw bedrijfsvoertuig wordt omgetoverd!