Hoe past search engine advertising in een online marketing strategie

In de huidige digitale, sociale en mobiele wereld is marketing belangrijker dan ooit. Om op te vallen tussen de massa concurrenten die om de aandacht van uw klanten strijden, hebt u een goed uitgewerkt plan nodig om uw producten of diensten onder de aandacht van uw klanten te brengen. Maar hoe begint u eraan? U hebt misschien gehoord dat SEA of search engine advertising past in een online marketing strategie – maar wat betekent dat? Lees verder om het uit te vinden!

Wat is SEA?

SEA, of search engine advertising, is het promoten van uw bedrijf op relevante resultatenpagina’s die gevonden worden wanneer internetgebruikers een zoekopdracht uitvoeren. Als uw bedrijf bijvoorbeeld digitale camera’s verkoopt, wilt u verschijnen in de lijst met resultaten wanneer iemand ‘digitale camera’s’ intikt in Google of Bing. U kunt instellen dat een advertentie hen rechtstreeks naar uw inhoud brengt, of u kunt hen doorlinken naar een landingspagina met meer informatie over het bedrijf.

SEA is een van de manieren waarop bedrijven online kunnen adverteren. Betaalde zoekresultaten worden boven of naast organische resultaten (niet-betaalde resultaten) geplaatst op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo!

De betaalde advertenties verschijnen in verschillende plaatsen, waaronder de boven- en zijkant van de zoekmachine resultaten pagina (SERP), en soms in de inhoud zelf.

Hoe werkt SEA?

Wanneer u een advertentie maakt, kiest u trefwoorden of zinnen die gerelateerd zijn aan uw product of dienst. Wanneer iemand zoekt naar een van deze zoekwoorden of zinnen, kan uw advertentie verschijnen naast of boven de zoekresultaten. U betaalt voor elke keer dat iemand op uw advertentie klikt.

Een van de geweldige dingen van SEA is dat u uw advertenties kunt richten op specifieke klanten. Bijvoorbeeld, als u een reisbureau bent, kun u u richten op mensen die op zoek zijn naar vakantie aanbiedingen. U kunt ook advertenties richten op locatie, zodat ze alleen worden weergegeven aan mensen in een bepaald gebied.

Hoeveel kost het?

Het bedrag dat u betaalt voor een individuele advertentie en het aantal mensen dat uw advertenties te zien krijgt, hangt af van:

  • De trefwoorden en zinnen die u kiest om te targeten
  • Hoeveel andere adverteerders bereid zijn te betalen om te adverteren, of te bieden, op dezelfde zoekwoorden
  • De relevantie van uw advertentie voor de zoekopdracht van de gebruiker
  • De geografische locatie van de gebruiker
  • Het type apparaat (PC, telefoon of tablet) dat wordt gebruikt

Wat zijn de voordelen van SEA?

Er zijn veel voordelen verbonden aan het gebruik van SEA in uw online marketing strategie, waaronder:

  • Verhoogde zichtbaarheid en verkeer

Wanneer mensen uw advertentie zien, zullen ze eerder geneigd zijn uw website te bezoeken

  • Verhoogde naamsbekendheid

Wanneer mensen uw advertentie herhaaldelijk zien, kunnen ze uw merk gaan onthouden

  • Meer leads en sales

Advertenties die leiden naar landingspagina’s met meer informatie over uw product of dienst kunnen resulteren in meer leads en verkoop

  • Gerichte marketing

U kunt advertenties richten op specifieke klanten, afhankelijk van waar zij naar op zoek zijn

Wat heeft de toekomst in petto voor SEA?

De toekomst van digitale marketing verschuift naar content. Adverteerders moeten zich richten op kwalitatieve content die mensen willen delen met hun vrienden en familie. Als uw product of dienst niet kan concurreren met andere inhoud op de zoekmachine resultaten pagina, moet u wellicht gebruik maken van betaalde reclame. Dit is een eenvoudige manier om online zichtbaarheid