Inbound marketing is gericht op content om met die content potentiële klanten naar je toe te trekken net zo lang tot ze willen aankopen. Inbound marketing kan je dus zien als een magneet. Je website moet op een bepaalde manier worden ingericht waardoor je met informatie interessant wordt voor jouw doelgroep. Deze informatie verspreid je vervolgens via social media kanalen en in de zoekmachine van Google (vooral).

Het is net al genoemd, maar inbound marketing raakt drie vlakken van het internet marketing, namelijk: content marketing, social media, en zoekmachine optimalisatie (SEO). Je kunt ermee stellen dat inbound marketing deze drie combineert en gezamenlijk ervoor zorgen dat je meer resultaten behaald. 

Wanneer je aan inbound marketing begint is het goed om daar een specialist voor in te huren. Het is een proces waar je het een en ander vanaf moet weten en dat is wellicht lastiger voor iemand die daarin niet gespecialiseerd is. Tegenwoordig zijn er enorm veel online marketing bureau’s, maar wij mogen er een uitkiezen om naar te linken. Neem dit online marketing bureau Rotterdam waar ze al erg lang bezig zijn met inbound marketing voor verschillende klanten. Zij weten als geen ander hoe je dit op en succesvolle manier opzet. 

Eigenlijk heb je 4 fases voor de inbound marketing:

  1. Meer bezoekers genereren op de websites
  2. Deze bezoekers converteren naar leads
  3. De leads omzetten in klanten. Dit kan door middel van campagnes
  4. Het hele proces moet vervolgens gemeten worden en bijgestuurd waar nodig.

Voor deze fases moet natuurlijk goed worden nagedacht hoe je dit gaat doen voor het betreffende bedrijf. Hoe het er vervolgens precies uitziet kan per bedrijf verschillen. Het is daarom goed om een specialist in te huren voor je inbound marketing.