Wat is juiste moment om een ​​mediabureau in te huren?

Overtuigd van uw behoefte aan een extern marketingbureau? Het inhuren van een marketingbureau vereist tijd, geld en het vertrouwen in de toekomst van uw merk. Het inschakelen van een marketing bureau kan uw merk tot iets groots transformeren, maar het inhuren van de verkeerde kan echter een verspilling van al deze inspanningen betekenen. Hét marketing bureau van Rotterdam evalueert hieronder met ons wanneer het inschakelen van een marketingbureau voor u essentieel zou kunnen zijn: 

  • Uw team is al uitgerust met andere taken die verband houden met het opbouwen van het bedrijf of uw interne marketingmedewerkers kunnen niet al het hooi op hun eigen vork nemen. 
  • U heeft zich nog nooit verdiept in marketing en weet niet goed waar te beginnen. 
  • Uw merk wilt leads genereren, de naamsbekendheid vergroten of explosieve groei nastreven, en u weet dat een bureau u kan helpen deze doelen te bereiken. 
  • U hebt een onbevooroordeeld maar geïnformeerd perspectief nodig om de marketingstrategie van uw merk te verbeteren. 

Maar voordat u ‘ja’ zegt, houdt de volgende punten goed in de gaten: 

  • Zorg dat u een duidelijk idee heeft van uw doelen en verwachtingen voordat u met een bureau samenwerkt. 
  • Bepaal of u op zoek bent naar een niche,- of een full-service benadering en kies, afhankelijk van uw doelen, het type bureau dat het beste bij u past. 
  • Bekijk de lijsten met campagnes, eventuele casestudy’s en klantprofielen van het bureau en controleer of het ze expertise hebben in het beheren van uw specifieke doelen. 
  • Kijk in welke kanalen ze uitblinken en of deze relevant zijn voor uw publiek. Het heeft doorgaans niet veel zin om naar een bureau met radio,- en podcasting-expertise te gaan als uw bedrijf meer gericht is op de bouw.  
  • Zorg er ten slotte voor dat zowel u als het bureau openhartig en eerlijk naar elkaar zijn. Een marketingbureau moet kritisch perspectief bieden dat onbevooroordeeld is en uw merk helpt beter te presteren. De strategie zou namelijk altijd samenhangend moeten zijn en in lijn met de visie van uw bedrijf. 

Bron: bureaukicker.nl