De ochtend goed beginnen met een vers ontbijt van de bakker. De bakker heeft altijd verse producten klaarliggen voor verschillende gelegenheden. Bijvoorbeeld voor het ontbijt, een lekkere lunch of een gebakje. Bakkers zijn ook steeds vaker online te vinden. Je kan er bijvoorbeeld steeds vaker alvast online een bestelling plaatsen en deze later ophalen. Voor bakkerijen is het daarom belangrijk om zich online goed te profileren, door te laten zien wat ze in huis hebben en wat hen onderscheidt van de concurrent. Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door gebruik te maken van verschillende social media platformen. Een social media platform wat hier zeer geschikt voor is Instagram.

Waarom bakkerijen op Instagram.

Instagram is een social media platform dat de afgelopen jaren sterk is gegroeid. Het voordeel van Instagram is dat het gemakkelijk is in gebruik. Mensen kunnen makkelijk foto’s plaatsen, liken, delen en erop reageren. Daarnaast kan de bakkerij de doelgroep zelf opzoeken door gebruik te maken van hashtags. Via Instagram kan een goede impressie gegeven worden van de verschillende producten waar de bakkerij over beschikt. Doordat er op Instagram erg visueel is zullen klanten wat ze zien ook beter onthouden. Ook is het voor klanten eenvoudig om via Instagram vragen te stellen, bijvoorbeeld door te reageren of een privé bericht te sturen.

Wat kan Chatkracht hierbij betekenen?

Chatkracht kan hierbij ondersteunen door vragen te beantwoorden van mensen die de bakkerij zijn gekomen op Instagram en aan de hand daarvan ergens vragen over hebben, of een bestelling willen plaatsen. De chatspecialisten zullen de binnen komende vragen binnen 30 seconden oppakken de klanten verder helpen. Daarnaast kunnen ze ook klanten die interesse hebben in een bepaald product doorsturen, wat kan zorgen voor meer verkoop. De chatspecialisten staan 7 dagen per week voor u klaar om de vragen van klanten te beantwoorden.