Hoe vind je de beste marketing bureau die bij jou past?

Misschien heb je al een poging gewaagd om te zoeken naar een online marketing bureau die goed bij jou past. Dit blijkt vaak toch lastiger dan je denkt. Er bestaat namelijk een groot aanbod aan bureaus. Het is belangrijk om te kijken hoe een marketing bureau zich onderscheidt van de anderen. Hoe kies je een online marketing bureau die bij jou past? Bijvoorbeeld in jouw regio, zoals online marketing in Rotterdam. En waar moet je op letten tijdens je zoektocht? De beste bureaus onderscheiden zich op de volgende 3 kenmerken. Lees verder om te ontdekken welke dat zijn!

Kennis van hun vakgebied 

Zoals eerder genoemd bestaan er een hele boel online marketing bureaus met ieder hun specialisaties. Sommige bureaus bieden meerdere services aan terwijl sommige heel gespecialiseerd zijn in 1 of 2 onderwerpen. Afhankelijk van jouw behoeftes kan je een keuze maken of je liever bij een bureau zit dat alles doet of zich dus specialiseert. Een online marketing bureau zou voldoende kennis moeten beschikken over Analytics, SEO, SEA en sociale media. Hoe weet je of een marketing bureau over deze kennis beschikt? Kijk of ze op hun website tips geven, webinars en/of podcasts plaatsen en regelmatig op social media plaatsen. Dit geeft aan dat een bedrijf op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen en hun kennis hierover delen. Als expert op dit gebied is dat wel belangrijk. 

Ervaring met relevante branche 

Als een online marketing bureau al eerder heeft gewerkt met klanten uit jouw branche dan spreken ze jouw taal, en dat kan zeker belangrijk zijn. Dit kan je niet altijd op de website vinden maar je kunt contact opnemen met het bedrijf en dit nachecken. Je kunt op deze manier zien wat hun aanpak is bij soortgelijke bedrijven en wat voor resultaten dit heeft opgeleverd. 

Realistisch zijn 

Het is belangrijk dat je voor jezelf bedenkt wat jouw verwachtingen zijn van een samenwerking. Mocht je bijvoorbeeld een toename van X% in verkoopcijfers willen zien dan moet je dit aangeven bij het bedrijf. Samen met het bureau zal er gekeken worden of dit realistisch zien en haalbaar is. Het is belangrijk dat een bedrijf dit kan aangeven en eerlijk naar jou als klant toe is. 

Bron: www.dutchblue.nl